Arbetsgivarattraktion och employer branding

Att ha ett starkt arbetsgivarvarumärke är centralt för att lyckas attrahera och bibehålla kompetens. På Lavori hjälper vi organisationer att bygga upp ett varumärke som speglar vilka ni är, och som lockar de talanger som ni vill ha.

Lavori hjälper arbetsgivare att stärka sitt employer brand på olika sätt. Vi kan analysera er attraktionskraft, hur det kan utvecklas vilka kommunikations- och marknadsinsatser som behövs.

Med arbetsgivarvarumärke menar vi hur kandidater, medarbetare och övriga intressenter uppfattar verksamheten som arbetsgivare.

Precis som ett varumärke innehåller arbetsgivarvarumärket den emotionella kopplingen mellan en organisation, kandidater och medarbetare. Till exempel värderingar, visioner och målsättningar.

Genom att arbeta strategiskt och konsekvent med arbetsgivarvarumärket kommer kandidater att välja er och medarbetare kommer att stanna kvar och fortsätta utvecklas.

Employer Value Proposition

Vi hjälper er att definiera vilka värden, hårda och mjuka, som gör er unika och som kommer attrahera rätt kompetens.

Kommunikationsinsatser

Vi stöttar er i att kommunicera ut er arbetsgivarvarumärke i rätt kanaler, till rätt målgrupper och med rätt budskap.

On- och offboarding

Med tydliga rutiner för hur medarbetare välkomnas och tackas av får ni goda representanter på och utanför företaget.